Elke leerling is anders en elke leerling heeft dus ook andere behoeften en uitdagingen.



Keuzevrijheid

Elke leerling is anders en elke leerling heeft dus ook andere behoeften en uitdagingen. Om daarop aan te sluiten zijn er twee ‘Reviusuren’ per week in de eerste en tweede klas. Door middel van Reviusuren krijgen leerlingen een stukje vrijheid in het kiezen van wat zij nodig hebben.
Zes keer per schooljaar schrijft de leerling zich in voor twee Reviusuren, die de leerling vervolgens vijf weken volgt samen met andere leerlingen uit de eerste en tweede klassen.
We bieden drie soorten Reviusuren aan:

  • Extra vakondersteuning door een vakdocent. De leerling kan hier extra uitleg krijgen van een vakdocent en werken aan huiswerk en opdrachten.
  • Stilte-uren waarbij de leerling zelfstandig en in stilte werkt aan schoolwerk.
  • Een divers en wisselend aanbod aan Reviusplusuren waaronder: kunst, drama, sport, fotografie, magazine maken, Spaans, werken in de moestuin, mindfulness en drama.

Autonomie

De Reviusuren sluiten aan bij de cognitieve, sociale, creatieve en sportieve behoeften en ontwikkeling van de leerling. Het maken van een eigen keuze en het zelf nadenken over je doelen, ontwikkeling en leerproces, geeft de leerling een gevoel van autonomie en het vergroot de motivatie voor school. Daarnaast zetten we in op verdere ontwikkeling van de coachende vaardigheden van de mentor en de vakdocent, om de leerling steeds beter te kunnen ondersteunen in het maken van een goede keuze voor het Reviusuur. Voor de hogere leerjaren hebben we het Reviusplusprogramma.